Kom i gang med din egen wellness salon

Har du altid drømt om at starte din egen wellness salon, så læs med her og få de bedste råd med på vejen. At starte op for sig selv kan være en omstændig opgave. At starte op med wellness skal være sjovt og en god oplevelse.

Hvordan kommer jeg hurtigt i gang?

Husk først og fremmest, at ting tager tid – især de gode ting. Hvis du gør det ordentligt fra starten, kan du bedre nyde de søde frugter, når du begynder at lave en omsætning. Du ønsker ikke at stå med noget uforudset eller slukke ildebrande.

Gør dig selv en tjeneste og lav en brainstorm på din computer eller på et stykke papir. En brainstorm er, at du slår hjernen lidt fra og lader dig selv komme med en masse idéer og tanker, som du skriver hurtigt ned.

Du kan stille dig selv følgende spørgsmål til brainstormen:

  • Hvad vil give mig den sjoveste arbejdsdag at arbejde med indenfor wellness?
  • Hvad skal jeg bruge af wellnessudstyr til den niche inden for wellness?
  • Hvad skal jeg have af pynt og indretning i min salon?
  • Hvor skal jeg finde kunder – familie, netværk, venner, skole?
  • Hvem er mine kunder – alder, køn?

Hvad skal jeg bruge for at komme i gang?

Når du har lavet din brainstorm, så sæt dig ned og finskriv dit dokument, så du får helt på plads:

  1. Hvilken type wellness, du vil arbejde med.
  2. Hvilke kunder, du vil have ind i din salon.

Når du kender din wellness, samt dine kunder, så ved du hvilket wellnessudstyr, du skal lede efter. Find dit nye wellnessudstyr.

Tænk hele processen for dine behandlinger igennem, så du får bestilt alt wellnessudstyret hjem, inden din du starter op. Det ville være ærgerligt ikke at kunne levere den fulde behandling, hvis du glemmer en lille ting eller to.

Hvordan får jeg kunder i min salon?

Oparbejdning af kundekreds starter altid i det små. Forvent ikke, at der står en kø af kunder den første dag. Du skal bruge dit netværk og internettet til at skabe opmærksomhed omkring dig selv.

Tænk over, hvor din målgruppe bevæger sig. Er din målgruppe ældre mennesker, der læser Billedbladet eller mødre, der er meget på Facebook? Dér hvor din målgruppe har opmærksomheden, skal du også være med annoncer om din salon. Tænk tilbud ind, så de får lyst til at få deres første behandling hos dig.