Skab orden på dit hjemmekontor med disse tips
På ethvert kontor er det en stor fordel med orden og system. Det er nemlig som regel nemmere at fokusere på et stykke arbejde, hvis du har ro og orden omkring dig. Det gælder derfor også på dit hjemmekontor.
Men hvordan skaber du et system, der fungerer for dig?
Lav et overskueligt reolsystem
Det handler om at finde et system, der fungerer godt for dig og som passer til dit arbejde. Men hvis du gerne vil opbevare dine ting, så du altid har let adgang til alt samt har et godt overblik, så er et reolsystem optimalt. Et reolsystem sørger for, at du hele tiden kan se alle dine ting. Der er ikke noget, der står gemt bag låger eller nede i skuffer.
En abc reol kan du samle på kryds og tværs, så den passer til lige præcis dit kontor. Derfor er det også en god løsning på dit hjemmekontor.
Markér dine ting med labels
Hvis du opbevarer mange af dine ting i kasser, mapper el.lign., så gør du det langt nemmere for dig selv, hvis du markerer dem med nogle labels. Hvis du skriver på dine kasser og mapper, hvad der gemmer sig deri, så sparer du både tid og besvær, når du leder efter noget specifikt.
Det gør derfor også, at du langt hurtigere har mulighed for at danne dig et overblik.
Ryd ud i dine ting jævnligt
Det er generelt nemmere at holde orden, desto færre ting du har at holde styr på. Derfor er det også en fordel, hvis du kan rydde ud i dine ting jævnligt.
Du har helt sikkert en masse, som du er nødt til at gemme, men der kan også hurtigt hobe sig ting op, som du måske ikke har behov for. Derfor skader en lille oprydning aldrig.